الأربعاء، 7 أبريل 2010

قلبك حنين... وائل جسار.

اتمني لكم مشاهدة ممتعة

هناك 6 تعليقات:

ahmed eltaweel يقول...

مدونة جميله ؛ بس الاغنيه مش مريحاني يعني ايه كل ليله بيلعبوا ؟!! عندك تفسير ليها ؟

دموع الورد يقول...

ايه المشكلة في الاغنية
كل ليلة بيلعبوا....

انا اللي مش متأكدة منه اصلا ان كانت القصة حقيقية ولا لا
بس انا بحبها

وايه المشكلة لو اتقال سيدنا النبي في بيت الصبي وكل ليلة بيلعبوا....

ياريت توضيح اكتر.



وميرسي اوي علي مرورك
نورتني.

ahmed eltaweel يقول...

ل ليله بيلعبوا ؛ يعني النبي هيسيب الغزوات و القيام و احوال المسلمين و هيقعد طول الليل يلاعب عيل ؛ لاا تليق طبعا و هقولك حاجه كمان لاا مش هقولك :) هسال و انتي دوري عليه ؛ ايه اللي خلي الصوفيه انحرفوا عن المنهج الصحيح ؛ بصي بقي علشان احنا في بينا موضوعات و ومينتات ع الملتقي هديكي نبذه صغيره :) المغالاة في مدح النبي صلي الله عليه و علي اله و صحبه و سلم

دموع الورد يقول...

ما فيش مشكلة
وانا طبعا متفقة مع رأي حضرتك

بس شوف الكلام
قلبك حنين يا نبي ومافيش حنان علي كوكبي

مش هقدر اقولك ان في احن منه علي الارض
واكيد حضرتك عارف كدة كويس

والحنية دي بتتفسر بعد كده
انه ممكن يضحي بشوية من وقته
رغم كل الظروف المحيطة بيه
علشان يرضي طفل زي ده
وكمان كل ليله مش يعني كل يوم
يعني في فترة معينة
عشان بس نرضي طفل زي ده
مهما كان سبب حزنه

وسوري ما تزعلشي مني
مش من حقك ولا من حقي
اننا نقول عليه عيل
لانه اكيد حب دينه من موقف زي ده
ولو كان رد الفعل غير كده
اكيد الطفل ده كانت هتتغير جواه حاجات كتير

انا مش متفقة مع الاغنية ولا معترضة علي كلام حضرتك
انا فهمت الكلام بالصيغة اللي انا قولتها دلوقتي

يمكن اكون مخطئة
ويمكن لا
بس الاكيد اللي مش ممكن نختلف عليه
ان فعلا الرسول اطيب قلب في الوجود
ومش بعيد انه يعمل موقف زي ده


بجد نورتني بمرورك ومناقشتك
لك كل احترامي
دموع الورد

الشاعر الفنان أحمد فتحى فؤاد يقول...

أغنية جميلة

اللهم ما صلى و سلم و بارك على سيدنا محمد رسول الله
اللهم أعز الإسلام بأحبابك و أحباب رسولك الكريم
و إفر لنا و إرحمنا
إنك على كل شىء قدير

بوست جميل
سلمت يداك
دمتى بخير

دموع الورد يقول...

ميرسي اوي لزوق حضرتك
ومرورك اللي ينور اي مدونة

ميرسي مرة تانية